خارج از چارچوب

الهی به ما آن ده که آن به

خارج از چارچوب

الهی به ما آن ده که آن به

سوال


 

 

سو!?

 

به نظر شما دریا قشنگترِ یا آسمون؟

تا حالا چند بار به صدای بارون فکر کردین! به نظرتون نوای نی دلنشین ترِ یا آواز بارون!؟

صدای یه بلبل همراه صدای یه رودخونه رو بشنوین : .. ... . .... ..  چقدر قشنگه؟

با دیدن کوه پر از درخت بیشتر لذت میبرین یا دشت سبزه ها؟

به نظر من که این سوالها جواب ندارند

 

 

ممنون میشم جواب بدین

دل گیر ترین غروب هفته؟

خدا چه رنگیه؟

خدا سایه داره ؟

خدا رو بیشتر کجا میبینی؟

به نظرتون معنی این شعر سهراب سپهری چیه؟

پشت دریا ها شهریست           قایقی باید ساخت

 

 

 

نزدیکی به خدا یعنی

یه حقیقت

یعنی:

هر گاه نگاه گناه شد

گره زنیم مژه ها را با زمین

 

تا حالا حس کردی ؟

نزدیکی به خدا رو!

نظرات 32 + ارسال نظر
حمیدرضا 17 تیر 1385 ساعت 06:26 ب.ظ http://2392hn.persianblog.com

سلام. به ترتیب: جمعه- رنگ خاصی نداره- نه- توی اسمون-باید از اینجا رفت اینجا که هیچ کس معنی عشق رو نمی فهمه. شاد باشی

مازیار 17 تیر 1385 ساعت 07:07 ب.ظ http://future2010.blogsky.com

سلام جواد جان ...
خیلی جالب و قابل تامل نوشتی
اولین باره اما تا دورها ادامه داره حضور من در کلبه مثل بوستانت
موفق باشی
خوشحالم که باهات آشنا شدم
یا علی جواد جان

شکوفه 17 تیر 1385 ساعت 11:02 ب.ظ http://www.haramedelam.blogsky.com/

سلام ...

ممنونم از اینکه به وبلاگم سر زدی ...

قلم زیبایی داری ...

من بیشتر صدای بارون دوست دارم و هم اسمون و هم

دریا ...

دلگیرترین غروب هفته روز جمعه هست ...

خدا رنگ خاصی نداره ... و همه جا میشه خدا رو دید ..

در همه نعمتهایی که به ما داده ..

به نظرم منظور سهراب از پشت دریا شهری .. همون اخرت

هست .. و قایقی باید ساخت یعنی باید برا آخرتمون توشه ای

داشته باشیم ..

موفق باشی ..

در پناه حق

عشق خدائی 18 تیر 1385 ساعت 07:43 ق.ظ http://mother20.blogfa.com/

سلام از این که به سرزمین عشق خدائی آمدی و انجا را پر از سخن گلهای عطر نوشتهایت کردی ممنون
عشق به همه هستی عشق به خدامهربان که بتوان آن را حس کرد زیباست و عشق های زمینی هم عشق خداست که در روح مان دمیده شده پس قدر این لحظه های خوب آسمانی را باید شکر کرد که خدائی داریم و عشق به او باعث ذوق ما به عشق های زمین میشود اری به وب عشق خدائی هم سر بزنید و سخن خوبتان را هدیه به بازدیدکنندگان این وب که برای مادارن قلم میخورد را عطر اگین کنید منتظر شما هستم اگر امدی که خوش قدم امدی اگر هم نیامدی عشق خدائی تون را کم کرده ای که باید ان را در وجودتان پیدا کنید انشاا..
.

nasibeh 18 تیر 1385 ساعت 12:53 ب.ظ http://dokhtarekhorshidkhan.persianblog.com

سلام..
من میگم خدا تو دل ما آدماست .میشه او نو حس کرد..میشه لمسش کرد..باید دلامون و بذاریم کف دستمون و بریم جلو...باید صا ف و ساده بشیم تا خدا رو با هر دم و بازدم احساس کنیم..
خدا در همین نزدیکی ست..کافیه دنبالش بری...

جالب بود به منم سر بزن...خوشحال می شم

ملیسا 18 تیر 1385 ساعت 08:42 ب.ظ http://mosaferegomshode.persianblog.com

سلام.هم دریا و هم آسمون قشنگه.هر ۲ زیبان ولی من عاشق بارونم.خیلی زیباس.همه و همه زیبا هستن نمیدونم چرا این رو می پرسی.همه غروبها دلگیرن.خدا سفید .نه.تو دلم.حالا قبولم یا مردود.به امید دیدار عزیز دل

یهدا 19 تیر 1385 ساعت 01:09 ق.ظ http://www.yahda.tk

مگو ننگ است این شعر تو ننگ است..برآن شوریده حالان هیچ دانی؟...فضای این قفس تنگ است تنگ است....مگو شعر تو سرتاپا گنه بود...از این ننگ و گنه پیمانه ای ده....بهشت و حور و آب کوثر از تو...مرا در قعر دوزخ خانه ای ده....کتابی خلوتی شعری سکوتی.....مرا مستی و سکر زندگانی ست....چه غم گر در بهشتی ره ندارم....که در قلبم بهشتی جاودانی ست.....(عزیزدلم فروغ فرخزاد).....!!.//سلام این جواب اون کامنتی بود که شما هنوز نیومده و نشناخته برای من گذاشته بودید....همه وبلاگ منو می شناسند....نزدیک به ۵ساله که دارم می نویسم....فکر نمی کنم درست باشه آدم بخواد اینطور فکر بکنه و شخصیت افراد رو زیر سوال ببره!...در ضمن هرکس از هر تصویری ممکنه یه برداشتی بکنه که اصلا منظور طرف مقابل نباشه....من مسئول افکار دیگران نیستم....مهم مقصود منه که بهش شک ندارم......شاد باشید...خوش حال میشم بازم پیشم بیای.....در ضمن آپدیتت رو خوندم....می تونم بگم خوب می نویسی...در مورد سوالاتت هم می گم که پشت دریاها می شه خورشید رو لمش کرد و به معراج رفت...میشه خدا را حس کرد....خدا سایه اش به وسعت هستی یه....

مریم 19 تیر 1385 ساعت 05:46 ق.ظ http://www.goolabi.tk

سلام
جمعه!!!...جمعه!!..جمعه!.
خدا واسه ی من عینه نوره و مسلما نور هم سایه داره!!!
...من همیشه خدا رو میبینم مخصوصا وقتی که به خودم فک میکنم یا با آدماش گپ میزنم.
..به قول شاعر شهرمون همون جاییه که ..دور باید شد از این خاک غریب!!!
.یه بارم بد جور احساس کردم تو دستای خدام و فک میکنم اگه بازم تکرار بشه من دیگه توی دنیا نباشم.
خیلی وبتون زیبا و تحسین بر انگیز بود
موفق و پیروز باشین.

سینا 20 تیر 1385 ساعت 12:42 ق.ظ http://www.khonjcity.blogfa.com

واسه ادمی که تنهاست همه غروب ها دلگیره
خدا رنگ عشقه وعشق رنگ خونه و خون رنگ قلب و قلب من پاکه پس خدا رنگ پاکه

سایه خدا همیشه با ماست
خدا را بیشتر تو بدبختی می بینیم که به داد ما می اید
این شعر را می شه به این سخن تشبیح کرد.....در نامیدی بسی امید است
دوستدار شما سینا
۳ روز دیگه دارم از ایران می رم

یهدا 20 تیر 1385 ساعت 12:49 ق.ظ

سلام ...ممنونم که بهم سر زدی ولی چرا توی آپدیت جدیدم کامنت نذاشتید؟....خوب اشکالی نداره خواستم بگم منم مسلمونم و به دینم افتخار می کنم اما منظورم این بود که من خودم باید درست باشم و درست فکر کنم من نمی تونم به جای دیگران فکر کنم ....اگر خواننده آدم درستی باشه هیچ وقت بد فکر نمیکنه.....درضمن منظور من از اون عکس به تصویر کشیدن برهنگی اون زن نبود بلکه مبهوت و غمگین بودن چهره اش مد نظرم بود....فعلا بای

علیرضا 21 تیر 1385 ساعت 06:36 ب.ظ http://champions.blogsky.com

سلام
فکر کنم
یه دفه به خذا نزدیک شدم
ولی زود تموم شد
چه دورانی بودا
یا علی

سلام

به سردی همون بهشتی که خودت گفتی

منیره 23 تیر 1385 ساعت 01:03 ق.ظ

هم دریا قشنگه هم اسمون

کویر 25 تیر 1385 ساعت 12:15 ق.ظ http://www.kavir2.mihanblog.com

سلام
واقعا وبلاگ زیبایی دارید

سندباد 25 تیر 1385 ساعت 12:16 ق.ظ

وقتی شادم همه اینایی که گفتی به رنگ نارنجی و طلاییه...

سلام عزیزم.چقدر با احساس مینویسی
من عاشق خدا هستم چون هرچی که ازش خواستم بهم داده
اسمون رو دوست کلا عاشق طبیعت هستم چون توی طبیعت واقعا میشه خدا رو دید و درک کرد
در ضمن خیلی زیبا جملهء (آدمها سایهء‌خدا هستند) رو توی جمله ات گنجوندی واقعا با استعدادی
موفق باشی و از اینکه واسم آف گذاشتی ممنون
یا علی مدد

نگار 25 تیر 1385 ساعت 01:22 ق.ظ http://www.saliya.blogfa.com

سلام
وبلاگ قشنگی داری
به نظر من دریا قشنگتره...چشم نواز تره....ناآروم تره

علی 25 تیر 1385 ساعت 06:48 ق.ظ http://colman2000.blogfa.com

سلام
وبلاگ قشنگی داری

خیلی قشنگ می نویسی

بای

ققنوس 25 تیر 1385 ساعت 09:56 ق.ظ http://www.qoqnoos56.persianblog.com

از عشق سخن گفتن و از عشق شنیدن
با مردم عاشق تو ندانی که چه عشق است...
(عاشق جواب همه سوالا رو داره)

سلام خوشکل زیبا ( فرقی نمیکنه پسر باشی یا دختر ....
حالا که سوال کردی در بطن اون متن قشنگت همه ی سوالاتو جواب میدم حتی اونایی که جواب ندارن !!!!!!!!!!!
عزیزم دریا و آسمون هردوتاش قشنگن نمیشه یکی رو به دیگری تر جیح داد.....
و اما من صدای بارون رو از نوای نی بیشتر دوس دارم .....
کوه پر درخت و دشت سبزه ها هر دوتاشون از شاهکاهای حضرت دوستند از هر دو تاشون لذت میبرم .......
و دلگیر ترین غروب هفته برای هر کسی جواب متفاوت داره
و برای من اون غروبیه که بیشترین گناه ها رو در روزش انجام دادم .............
و اما به نظر من خدا بی رنگه !!!!!!!!!!!
ولی خداوند سایه داره .... آره سایه داره داره داره داره ...
اینکه خدا رو کجا میبینی ؟ جوابشو بلدم ولی نمیگم ......
معنی شعر سهراب رو هم بلد نیستم ......
شاد باشی عزیزم (فرقی نمیکنه پسر باشی یا دختر )
اگه افتخار دادی ماهم یه کلبه ی درویشی داریم

مینا 26 تیر 1385 ساعت 02:41 ق.ظ http://www.mardan.persianblog.com

سلام دوست خوبم قبلا اینجا نیومده بودم ظاهرا خیلی چیزا رو هم با نیومدنم از دست دادم ... سوالای سختی پرسیدی اعتراف می کنم جوابی نمی تونم بدم موفق باشی و شاد

عشق خدائی 26 تیر 1385 ساعت 07:37 ق.ظ http://www.mother20.persianblog.com

از اینکه به وب من امدی ممنون شما گفتار نیک شما در عماق وجودم رخنه کرد چون منتظر گفتاهای زیبای شما بودم و من را باز یک قدم به خدائی مهربان نزدیک کردی اری سخن دوست خوب و انسان های خوب را راه برای بهتر کردن در راه های خوب تشویق میکند تا انسان به خوبیها فکر کند شما اندیشه ای سالم و دوست داشتنی داری چرا که خوب می اندیشی و خوب قدم برروی منطقه الهی میگذاری باشد که همیشه شاد و سالم باشی باز منظر گفتاهای خوبت هستم عشق خدائی http://www.mother20.persianblog.com
راستی مطلب جدید گذاشته ام میتونی با نگاه قشنگت و با اندیشه زیبای عشق خدائی را تشویق به بهتر بودن کرد .و برای بازدی کنندگان مهربان هم از خود یادگاری به سرزمین صداقت ها گذاشت منتظر شما و دوستانه خوبتان هستم
[گل][لبخند][گل][گل]

مسعود 27 تیر 1385 ساعت 10:36 ق.ظ http://mmvdz.blogfa.com

خیلی پیش نیومده که نزدیکی به خدا رو حس کنم ولی خب یه چند باری شده .

سلام
به نظرم دل گیر ترین غروب هفته ماله جمعه ها و پنج شنبه هاست
خداوند رنگی است در پس همه رنگها.او بیرنگ محض است و خالص خالص
اگر هم سایه ای داشته باشد همان است که بر سر ماست!!!
و به نظرم پشت دریاها همان خدای نزدیک و دوست داشتنی است(و خداوند دور ولی نزدیک است)
خوشحال می شم بهم سر بزنی

محسن(بکام) 28 تیر 1385 ساعت 07:58 ب.ظ

سلام دوست عزیز.من شما رو نمیشناسم ولی گویا شما منو میشناسی و یکی از آی دی های من و ادد کردی و خودت منو به اینجا دعوت کردی تا بیام.وبلاگ قشنگی راه انداختی.
حالا دونه به دونه والایی رو که خواستی جوابشو میگم
غروب اسمش روشه یعنی جدایی و دوری پس همه غروب ها دلگیرند و باید پرسید شیرین ترین غروب کی هستش
تمام رنگهایی که تا حالا دیدی و ندیدی رنگ خدا هستند حتی سفید حتی سیاه چون همشون از طرف خودش اومدمن
خدا سایه داره یا نه.فکر کنم خودت جوابشو داده آدمها:سایه خدا هستند.خدا رو بیشتر تو خودت باید ببینی نه جای دیگه البت باید به اون حد از عرفان برسی وگرنه هچ جای دیگه نمیتونی خدا رو بینی یعنی اول باید تو خودت خدا رو پیدا کنی بعد جای دیگه دنبالش بگردی.سهراب سپهری خیلی هدفها از گفتن شعر داشته نظر من مهمترین پیامش اینه که تلاش برای رسیدن به خدا همون حقیقت دنیاست.نزدیکی بخدا همون لحظه ایه که غروب میشه و دلت میگره به این میگن ندیکی به خدا.
خیلی حرف زدم شرمنده.قربان شما محسن (بکام).سنیوریتتا بابای

راستگو 1 مرداد 1385 ساعت 06:19 ق.ظ http://diviner.blogspot.com

سلام
فکر کنم منظور شعر سهراب رو میتونی توی فیلم ترومن با شرکت جیم کری پیدا کنی و اما ممنونم به ما سر زدین و حق با شما بود از این به بعد هر لینکی رو نمیذارم
وبلاگت یه مشکل داره شاید هم مشکل منه
با فایر فاکس همه چیزش بهم میریزه
در پناه حق باشی یا علی

تبسم 2 مرداد 1385 ساعت 04:03 ب.ظ http://tabassom7.blogspot.com/

من هم عاشقه دریام هم آسمون
بارون و دوست دارم و بارها به صداش گوش کردم
از طبیعت لذت می برم
دلگیر ترین غروب هفته موقعی می تونه باشه که دلت گرفته باشه فرق نمی کنه چه روزی باشه
خدا رنگش به نظر من آبیه
سایه هم داره به وسعت زندگی همه ما
بیشتر از همه تو سختیها می بینمش

آرام 5 مرداد 1385 ساعت 02:02 ب.ظ http://aroomedel.blogfa.com

سلام.چه جوری فهمیدی بهشت سرده؟؟ به ما هم بگو...بعدشم چرا بعضی ها فکر میکنن که غروب دلگیره؟ واقعا چرا؟ من که هر چی به غروب نگاه میکنم دلگیر نمیشم...به نظر من گا هی اوقات لذت جدایی بیشتر از لذت وصال هست...خدا در روح من جاری است من گاهی خدا را می بینم..گاهی صداش را میشنوم...گاهش بوش را حس میکنم...و به این نتیجه رسیدم که خدا همه جا با من هست..هست..هست.. یا علی

نارسیس 6 مرداد 1385 ساعت 06:16 ب.ظ http://pacific.blogsky.com

۱-بستگی داره ...به خیلی چیزه...ولی معمولا جمعه
۲-سبز و صورتی کمرنگ
۳-نه
۴-تو راه پله خونه ایرانمون-تو پارک-آسمون
۵- مامتغلق به اینجا نیستیم...هیچ کدوممون...

هما 16 مرداد 1385 ساعت 02:31 ق.ظ

سلام .. فک نکنم دیگه کسی این قسمت نظر بده بعد از این همه مدت ولی من تازه اینجا رو دیدم .. هه هه هه
۱-دریا انعکاس آسمونه .. و آسمون چشم به لبهای دریا دوخته.. بی انصافیه که یکیشون رو به دیگری برتری بدیم !
۲-هرکس یه نظری داره .. اگه یکی لباس نو پوشیده و توی راه یه مهمونه خیس شده ابدا از صدای بارون لذت نمی بره! اما بارون صادقانه ترین و زیباترین نوای طبیعته که می شه گفت آواز آسمونه وقتی دلش از زمین می گیره...
۳-کوه پردرخت و دشت سبزه ها هر دو قشنگن ولی دشت سبزه ها عمرش کوتاهه .. ولی کوه پر درخت عمرش طولانیه..
۴-دلگیرترین غروب هفته وقتیه که آدم احساس می کنه غروب شده ولی هنوز فلان مشکلش حل نشده ..
۵-خدا رو نمی شه با هیچ رنگی تشبیه کرد چون همه رنگها انعکاسی از وجود او هستند .. البته اگه به این موضوع اعتقاد داشته باشیم که همه رنگها زیبا هستند .
۶-سایه خدا ؟ همون ردپای خداست .. ببین .. همه جا هست!
۷-خدا همه جا هست .. شما وختی می خوی یه نفرو ببینی و ازش کمکی بخوای می باس پاشی بری خدمتش .. اما خدا با اون بزرگی و هیبتش .. کافیه اسمشو صدا بزنی می بینی ای بابا خیلی وخته کنارت نشسته :)
۸-شهر همون آبادانی- امید و زندگیه .. حتی اگه بین ما و امید یه دریا فاصله باشه .. می باس این مسافت رو پشت سر بذاریم تا به مقصود برسیم .. در واقع می باس ریسک کرد ..
-

آزاد 20 مرداد 1385 ساعت 06:46 ب.ظ http://bagheboloor.blogfa.com

به نظر من آسمون قشنگتره .وقتی که بارون بیاد یه نفر نی بزنه به ته غربت میرسی .با درخت و دشت و همه اینها همه حال میکنم/دل گیر ترین غروب هفته مال جمعه هاست که رو قلبت هوار میشه/ خدا فکر کنم سفید باشه یا آبی / خدا سایه داره من دارم زیر سایه اش زندگی میکنم/خدا بزرگترین تصویرش در چهره پر چین و چروک پدر و مادرمه /آره خیلی وقتها حسش کردم خیلی وقتها در کنارش بودم ولی چه فایده همش اوقات غم بوده....
به من هم سر بزنید خوشحال میشم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد